YaratıcıKalem
Active member
Yeni Delhi:
Kaynaklar Haberler'ye verdiği demeçte, hükümetin Tek Ülke Tek Seçim projesini başlatmaya hazır olduğunu ve bu oturumda parlamentoya bir yasa tasarısı sunabileceğini söyledi. Kabine, Ram Nath Kovind Komitesi'nin Tek Ülke Tek Seçimi raporunu zaten onayladı. Kaynaklar, hükümetin artık tasarı üzerinde fikir birliğine varmak istediğini ve ayrıntılı tartışmalar için onu Karma Parlamento Komitesi'ne veya JPC'ye gönderebileceğini söyledi.
KKP tüm siyasi partilerin temsilcileriyle görüşmelerde bulunacak. Kaynaklar, diğer paydaşların da sürece dahil olacağını söyledi. Ülkenin dört bir yanından aydınların yanı sıra tüm eyalet meclislerinin konuşmacıları da çağrılabiliyor. Halkın da görüşleri alınacak.
Kaynaklar, başlangıçta hükümetin halkı dahil etmek istediğini ve bunu başarmanın yol ve araçlarının daha sonra tartışılabileceğini söyledi.
Konsensüs sağlanamadığı takdirde mevcut sistemi değiştirmek son derece zor olacaktır.
“Tek millet bir seçim” planının uygulanması, Anayasayı değiştirmeye yönelik en az altı yasa tasarısını içerecek ve hükümetin parlamentoda üçte iki çoğunluk gerektirmesi gerekecek.
NDA parlamentonun her iki kanadında da basit çoğunluğa sahip olsa da her iki mecliste de üçte iki çoğunluğu elde etmek zorlu bir iş olabilir.
Rajya Sabha'daki 245 sandalyeden NDA'nın 112'si, Muhalefet partilerinin ise 85'i var. Üçte iki çoğunluk için hükümetin en az 164 oya ihtiyacı var.
Lok Sabha'da bile NDA 545 sandalyenin 292'sine sahip. Üçte ikilik çoğunluk puanı 364'te bulunuyor. Ancak çoğunluk yalnızca mevcut ve oy kullanan üyeler açısından sayılacağı için durum dinamik olabilir.
Hükümet bir süredir mevcut sistemin zaman, para ve çaba kaybına yol açtığını öne sürerek eş zamanlı seçim yapılması için baskı yapıyordu. Ayrıca hükümetin işaret ettiği, seçimlerden önce açıklanan ve kalkınma çalışmalarını frenleyen Model Davranış Kuralları sorunu da var.
Muhalefet, anket komisyonunun bazen birden fazla aşamadan oluşan eyalet seçimlerini sadece düzenlemekte karşılaştığı lojistik zorluğa işaret ederek bu fikrin uygulanamaz olduğunu söyledi.
Muhalefet, eşzamanlı seçim fikrinin aynı zamanda demokratik ve anayasaya aykırı olduğunu ileri sürdü.
Kovind raporu, hükümetin iki partili destek ve ülke çapında bir anlatı oluşturmasını önerdi. Raporda, “Tek Millet Tek Seçim” uygulamasının ancak 2029'dan sonra gerçekleşebileceği öne sürüldü.
Kaynaklar Haberler'ye verdiği demeçte, hükümetin Tek Ülke Tek Seçim projesini başlatmaya hazır olduğunu ve bu oturumda parlamentoya bir yasa tasarısı sunabileceğini söyledi. Kabine, Ram Nath Kovind Komitesi'nin Tek Ülke Tek Seçimi raporunu zaten onayladı. Kaynaklar, hükümetin artık tasarı üzerinde fikir birliğine varmak istediğini ve ayrıntılı tartışmalar için onu Karma Parlamento Komitesi'ne veya JPC'ye gönderebileceğini söyledi.
KKP tüm siyasi partilerin temsilcileriyle görüşmelerde bulunacak. Kaynaklar, diğer paydaşların da sürece dahil olacağını söyledi. Ülkenin dört bir yanından aydınların yanı sıra tüm eyalet meclislerinin konuşmacıları da çağrılabiliyor. Halkın da görüşleri alınacak.
Kaynaklar, başlangıçta hükümetin halkı dahil etmek istediğini ve bunu başarmanın yol ve araçlarının daha sonra tartışılabileceğini söyledi.
Konsensüs sağlanamadığı takdirde mevcut sistemi değiştirmek son derece zor olacaktır.
“Tek millet bir seçim” planının uygulanması, Anayasayı değiştirmeye yönelik en az altı yasa tasarısını içerecek ve hükümetin parlamentoda üçte iki çoğunluk gerektirmesi gerekecek.
NDA parlamentonun her iki kanadında da basit çoğunluğa sahip olsa da her iki mecliste de üçte iki çoğunluğu elde etmek zorlu bir iş olabilir.
Rajya Sabha'daki 245 sandalyeden NDA'nın 112'si, Muhalefet partilerinin ise 85'i var. Üçte iki çoğunluk için hükümetin en az 164 oya ihtiyacı var.
Lok Sabha'da bile NDA 545 sandalyenin 292'sine sahip. Üçte ikilik çoğunluk puanı 364'te bulunuyor. Ancak çoğunluk yalnızca mevcut ve oy kullanan üyeler açısından sayılacağı için durum dinamik olabilir.
Hükümet bir süredir mevcut sistemin zaman, para ve çaba kaybına yol açtığını öne sürerek eş zamanlı seçim yapılması için baskı yapıyordu. Ayrıca hükümetin işaret ettiği, seçimlerden önce açıklanan ve kalkınma çalışmalarını frenleyen Model Davranış Kuralları sorunu da var.
Muhalefet, anket komisyonunun bazen birden fazla aşamadan oluşan eyalet seçimlerini sadece düzenlemekte karşılaştığı lojistik zorluğa işaret ederek bu fikrin uygulanamaz olduğunu söyledi.
Muhalefet, eşzamanlı seçim fikrinin aynı zamanda demokratik ve anayasaya aykırı olduğunu ileri sürdü.
Kovind raporu, hükümetin iki partili destek ve ülke çapında bir anlatı oluşturmasını önerdi. Raporda, “Tek Millet Tek Seçim” uygulamasının ancak 2029'dan sonra gerçekleşebileceği öne sürüldü.