YaratıcıKalem
Active member
Bay Himatsingka insanları eğitmeye çalıştığını söyledi.
Yeni Delhi:
David ile Goliath arasındaki mücadeleler nadiren küçük adamın galibiyetiyle sonuçlanıyor ve bu, bir fenomenin Nisan ayında Bournvita’daki yüksek şeker içeriği nedeniyle Cadbury ve diğer büyük markaların sahibi olan Mondelez’i ele geçirmesiyle ortaya çıkan gidişat gibi görünüyordu. Etkileyici, yasal bir bildirim aldıktan sonra Habersunu silmek zorunda kaldı.
Ancak sekiz ay sonra şirket, içecekteki ilave şeker içeriğini yüzde 14,4 oranında azalttı ve fenomen, bunu Hindistan’da beslenme eğitimi açısından büyük bir kazanç olarak görüyor.
Çarşamba günü Haberler’ye özel olarak konuşan, sağlık alanında etkili kişi Revant Himatsingka, diğer adıyla FoodPharmer, bu süreçte birçok ders aldığını ve bunlardan birinin de yasal bildirimin sürecin sadece bir parçası olduğu olduğunu söyledi. Artık bu tür bildirimlerden korkmadığını vurgulayarak, “Bana yasal bir bildirim gönderirseniz, sizi herkese açık olarak fark edeceğim” dedi.
‘Oldukça Şaşırtıcı’
Bay Himatsingka, Amerika Birleşik Devletleri’nde çalıştığını ve bu yıl Hindistan’a geri döndüğünü söyledi. ABD’de beslenme eğitimini tamamladı ve işte o zaman gıda ambalajlarındaki etiketlerin ne kadar önemli olduğunu fark etti. Videolarını hazırlamanın ardındaki fikrin, insanları bunu yapmanın önemi konusunda eğitmek, böylece ne tüketecekleri konusunda bilinçli seçimler yapabilmelerini sağlamak olduğunu söyledi.
“Bu büyük bir kazanç. %15’lik bir oran kulağa çok fazla gelmeyebilir (indirim), biliyorum, ancak çok uluslu bir şirketin bunu yapması oldukça şaşırtıcı. Umarım bu bir zincirleme reaksiyona yol açar ve diğer şirketler de aynı şeyi yapar ve bunu yapmaya çalışır. Yüzlerce ebeveyn artık ilk kez etiketleri okuyor ve insanlar biraz daha bilinçli yemek yiyor, dolayısıyla bu genel olarak büyük bir kazanç” dedi.
Mondelez, Haberler’nin yorum taleplerine yanıt vermedi.
Gönderi Neden Kaldırıldı
Etkileyici kişi, Bournvita ile ilgili Haberyu çekerken Hindistan’a yeni döndüğünü söyledi. “ABD’deki işimden ayrıldım, çok iyi para kazanıyordum ve Hindistan’a geri döndüm ve bu Haberyu yaptım. Hindistan’a döndükten sonraki iki hafta içinde bu yasal uyarıyı aldım. Yani tabii ki, “Çok fazla aile baskısı vardı çünkü işimden yeni ayrılmıştım ve bir şirkete karşı mücadele ediyordum. Bu yüzden Haberyu sildim” diye açıkladı.
“Ama halktan da çok fazla destek aldım. Birisi Mumbai’nin Marine Drive bölgesinde Bournvita’nın şeker içeriğini istifledi… Genel olarak çok cesaret verici bir yolculuktu… Yasal bir bildirime yanıt vermek için yalnızca 24 saat veriyorlar ve gönderiyi kaldırıp kaldırmamaya karar vermek için yalnızca bu kadar zamanım vardı. Ve ben hukuk kökenli değilim” dedi.
Korkmamak
Halen yasal tebligatlardan korkup korkmadığı ve avukatı olup olmadığı yönündeki soruya ise influencer, “Avukatım yok. Artık yasal tebligatlardan korkmuyorum çünkü bunun sürecin bir parçası olduğunu anladım” dedi. . Bana yasal bir bildirim gönderirseniz, kamuoyunun dikkatini çekeceğim. Videolarımda kasıtlı olarak agresif konuşuyorum çünkü markaların beni veya halkı korkutmasını istemiyorum, markaların halktan korkmasını istiyorum. Korkmuş diyorum, hesap verebilir demek istiyorum.”
‘Güvenli ve Sağlıklı Farklıdır’
Bay Himatsingka, birçok Hintlinin eğitimli olduğunu ancak beslenme konusunda okuryazar olmadığını söyledi; Genellikle bir günde ne kadar protein veya kaloriye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.
Piyasada satılan ürünlere bakan gıda kuruluşlarıyla ilgili bir soruya ise, “Bir kişinin bir ürünün sağlıklı olup olmadığını anlamak için beslenme uzmanı olmasına gerek yok. İdeal olanı herkesin bunu önden görebilmesi gerekiyor. Onlar için sağlıklı olup olmadığını kendisi paketliyor. Çoğu kişi körü körüne pazarlamaya inanıyor, bu yüzden bisküvinin sağlıklı olduğunu düşünüyor.”
“Yaptığım şey roket bilimi değil, sadece ambalajın üzerinde bulunan bir etiketi okuyorum. Ön tarafta ürünlerinin kemik gücünü artırmaya yardımcı olduğunu iddia ediyorlar, ancak paketi ters çevirdiğinizde (ve etiketi okuduğunuzda) “Ürünün büyük bir yüzdesinin şeker olduğunu bulun. Herhangi bir doktor size şekerin büyük olasılıkla bağışıklığı azalttığını söyleyecektir, ancak paketin ön yüzünde bağışıklığı desteklediğini iddia ediyorlar” dedi.
Etkileyici kişi, tüketilmesi güvenli olan ile tüketilmesi sağlıklı olan arasında bir fark olduğunu söyledi. “Ben abur cuburlara karşı değilim, abur cuburun kendisinin sağlıklı olarak pazarlanmasına karşıyım. Bir ürünün dokuz kötü özelliği ve bir iyi kalitesi olabilir ama o bir iyi kaliteyi ambalajın önüne koyacaktır… Bu firmalar “Yasal olarak doğru olabilir ancak etik olarak doğru olmayabilir” diye belirtti.
Seçim meselesi?
Mondelez, Bournvita’daki şekerin çocuklar için önerilen günlük şeker sınırının çok altında olduğunu iddia etti. Etkileyici kişi, çocuklarına sütlerini alabilmeleri için bu tür içecekler verip vermemek konusunda karar vermenin ebeveynlerin görevi olup olmadığı sorulduğunda, “Çocuğunuza ne verdiğinizin farkında olduğunuz sürece bu bir karardır. Alkolsüz içeceklerin çocukları için zararlı olduğunu bilen ebeveynler, genellikle haftada bir kez tüketmeyi tercih ediyor. Ancak Bournvita gibi içeceklerde çocuklarına günde iki kez veriyorlar.”
Bay Himatsingka, bir şirkete veya birçok şirkete karşı mücadele etmediğini, yalnızca insanları eğitmeye çalıştığını söyledi. Yiyeceklerin okul müfredatının bir parçası haline getirilebileceğini ve ambalajın ön yüzünün beslenme açısından daha net olabileceğini ve yalnızca pazarlama mesajlarıyla doldurulamayacağını söyledi.
“Hindistan’ın yalnızca %5-10’u İngilizce okumayı biliyor ama tüm gıda ambalajları İngilizce. Besin etiketini diğer tüm dillere çevirecek bir QR kodu olamaz mı?” diye sordu.
Yeni Delhi:
David ile Goliath arasındaki mücadeleler nadiren küçük adamın galibiyetiyle sonuçlanıyor ve bu, bir fenomenin Nisan ayında Bournvita’daki yüksek şeker içeriği nedeniyle Cadbury ve diğer büyük markaların sahibi olan Mondelez’i ele geçirmesiyle ortaya çıkan gidişat gibi görünüyordu. Etkileyici, yasal bir bildirim aldıktan sonra Habersunu silmek zorunda kaldı.
Ancak sekiz ay sonra şirket, içecekteki ilave şeker içeriğini yüzde 14,4 oranında azalttı ve fenomen, bunu Hindistan’da beslenme eğitimi açısından büyük bir kazanç olarak görüyor.
Çarşamba günü Haberler’ye özel olarak konuşan, sağlık alanında etkili kişi Revant Himatsingka, diğer adıyla FoodPharmer, bu süreçte birçok ders aldığını ve bunlardan birinin de yasal bildirimin sürecin sadece bir parçası olduğu olduğunu söyledi. Artık bu tür bildirimlerden korkmadığını vurgulayarak, “Bana yasal bir bildirim gönderirseniz, sizi herkese açık olarak fark edeceğim” dedi.
‘Oldukça Şaşırtıcı’
Bay Himatsingka, Amerika Birleşik Devletleri’nde çalıştığını ve bu yıl Hindistan’a geri döndüğünü söyledi. ABD’de beslenme eğitimini tamamladı ve işte o zaman gıda ambalajlarındaki etiketlerin ne kadar önemli olduğunu fark etti. Videolarını hazırlamanın ardındaki fikrin, insanları bunu yapmanın önemi konusunda eğitmek, böylece ne tüketecekleri konusunda bilinçli seçimler yapabilmelerini sağlamak olduğunu söyledi.
“Bu büyük bir kazanç. %15’lik bir oran kulağa çok fazla gelmeyebilir (indirim), biliyorum, ancak çok uluslu bir şirketin bunu yapması oldukça şaşırtıcı. Umarım bu bir zincirleme reaksiyona yol açar ve diğer şirketler de aynı şeyi yapar ve bunu yapmaya çalışır. Yüzlerce ebeveyn artık ilk kez etiketleri okuyor ve insanlar biraz daha bilinçli yemek yiyor, dolayısıyla bu genel olarak büyük bir kazanç” dedi.
Mondelez, Haberler’nin yorum taleplerine yanıt vermedi.
Gönderi Neden Kaldırıldı
Etkileyici kişi, Bournvita ile ilgili Haberyu çekerken Hindistan’a yeni döndüğünü söyledi. “ABD’deki işimden ayrıldım, çok iyi para kazanıyordum ve Hindistan’a geri döndüm ve bu Haberyu yaptım. Hindistan’a döndükten sonraki iki hafta içinde bu yasal uyarıyı aldım. Yani tabii ki, “Çok fazla aile baskısı vardı çünkü işimden yeni ayrılmıştım ve bir şirkete karşı mücadele ediyordum. Bu yüzden Haberyu sildim” diye açıkladı.
“Ama halktan da çok fazla destek aldım. Birisi Mumbai’nin Marine Drive bölgesinde Bournvita’nın şeker içeriğini istifledi… Genel olarak çok cesaret verici bir yolculuktu… Yasal bir bildirime yanıt vermek için yalnızca 24 saat veriyorlar ve gönderiyi kaldırıp kaldırmamaya karar vermek için yalnızca bu kadar zamanım vardı. Ve ben hukuk kökenli değilim” dedi.
Korkmamak
Halen yasal tebligatlardan korkup korkmadığı ve avukatı olup olmadığı yönündeki soruya ise influencer, “Avukatım yok. Artık yasal tebligatlardan korkmuyorum çünkü bunun sürecin bir parçası olduğunu anladım” dedi. . Bana yasal bir bildirim gönderirseniz, kamuoyunun dikkatini çekeceğim. Videolarımda kasıtlı olarak agresif konuşuyorum çünkü markaların beni veya halkı korkutmasını istemiyorum, markaların halktan korkmasını istiyorum. Korkmuş diyorum, hesap verebilir demek istiyorum.”
‘Güvenli ve Sağlıklı Farklıdır’
Bay Himatsingka, birçok Hintlinin eğitimli olduğunu ancak beslenme konusunda okuryazar olmadığını söyledi; Genellikle bir günde ne kadar protein veya kaloriye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.
Piyasada satılan ürünlere bakan gıda kuruluşlarıyla ilgili bir soruya ise, “Bir kişinin bir ürünün sağlıklı olup olmadığını anlamak için beslenme uzmanı olmasına gerek yok. İdeal olanı herkesin bunu önden görebilmesi gerekiyor. Onlar için sağlıklı olup olmadığını kendisi paketliyor. Çoğu kişi körü körüne pazarlamaya inanıyor, bu yüzden bisküvinin sağlıklı olduğunu düşünüyor.”
“Yaptığım şey roket bilimi değil, sadece ambalajın üzerinde bulunan bir etiketi okuyorum. Ön tarafta ürünlerinin kemik gücünü artırmaya yardımcı olduğunu iddia ediyorlar, ancak paketi ters çevirdiğinizde (ve etiketi okuduğunuzda) “Ürünün büyük bir yüzdesinin şeker olduğunu bulun. Herhangi bir doktor size şekerin büyük olasılıkla bağışıklığı azalttığını söyleyecektir, ancak paketin ön yüzünde bağışıklığı desteklediğini iddia ediyorlar” dedi.
Etkileyici kişi, tüketilmesi güvenli olan ile tüketilmesi sağlıklı olan arasında bir fark olduğunu söyledi. “Ben abur cuburlara karşı değilim, abur cuburun kendisinin sağlıklı olarak pazarlanmasına karşıyım. Bir ürünün dokuz kötü özelliği ve bir iyi kalitesi olabilir ama o bir iyi kaliteyi ambalajın önüne koyacaktır… Bu firmalar “Yasal olarak doğru olabilir ancak etik olarak doğru olmayabilir” diye belirtti.
Seçim meselesi?
Mondelez, Bournvita’daki şekerin çocuklar için önerilen günlük şeker sınırının çok altında olduğunu iddia etti. Etkileyici kişi, çocuklarına sütlerini alabilmeleri için bu tür içecekler verip vermemek konusunda karar vermenin ebeveynlerin görevi olup olmadığı sorulduğunda, “Çocuğunuza ne verdiğinizin farkında olduğunuz sürece bu bir karardır. Alkolsüz içeceklerin çocukları için zararlı olduğunu bilen ebeveynler, genellikle haftada bir kez tüketmeyi tercih ediyor. Ancak Bournvita gibi içeceklerde çocuklarına günde iki kez veriyorlar.”
Bay Himatsingka, bir şirkete veya birçok şirkete karşı mücadele etmediğini, yalnızca insanları eğitmeye çalıştığını söyledi. Yiyeceklerin okul müfredatının bir parçası haline getirilebileceğini ve ambalajın ön yüzünün beslenme açısından daha net olabileceğini ve yalnızca pazarlama mesajlarıyla doldurulamayacağını söyledi.
“Hindistan’ın yalnızca %5-10’u İngilizce okumayı biliyor ama tüm gıda ambalajları İngilizce. Besin etiketini diğer tüm dillere çevirecek bir QR kodu olamaz mı?” diye sordu.