Twitter, Konular Üzerinden Meta’yı Dava Etmekle Tehdit Ediyor

YaratıcıKalem

Active member
Yeni Delhi:

Meta tarafından zorlu Twitter’ın üstesinden gelmek için başlatılan uygulama olan Threads, lansmanından sadece birkaç saat sonra yasal sorunla karşılaştı. Uygulama, Perşembe günü kullanıma sunulduğundan beri şimdiden 30 milyondan fazla kullanıcı kazanmış olsa da rakibi, Threads’in Twitter’ın “fikri mülkiyet haklarını” ihlal ettiğini iddia ederek dava açmakla tehdit etti.

Elon Musk’ın avukatı Alex Spiro, Meta CEO’su Mark Zuckerberg’e yazarak onu “Twitter’ın ticari sırlarını ve diğer fikri mülkiyet haklarını yasa dışı bir şekilde kötüye kullanmakla” suçladı. Mektup ilk olarak Semafor haber sitesinde yayınlandı.

Mektup, Meta’yı “Twitter’ın ticari sırlarına ve diğer son derece gizli bilgilere erişimi olan ve erişmeye devam eden” düzinelerce eski Twitter çalışanını işe almakla suçladı.

Alex Spiro mektupta, “Twitter, fikri mülkiyet haklarını sıkı bir şekilde uygulama niyetinde ve Meta’nın herhangi bir Twitter ticari sırrını veya diğer yüksek düzeyde gizli bilgileri kullanmayı durdurmak için acil adımlar atmasını talep ediyor.”

Elon Musk, habere atıfta bulunan bir tweet’e yanıt olarak, “Rekabet iyidir, hile olmaz.”

Meta, Threads’teki mühendislik ekibindeki hiç kimsenin eski bir Twitter çalışanı olmadığını iddia etti.

Meta sözcüsü Andy Stone, bir Threads gönderisinde “Threads mühendislik ekibindeki hiç kimse eski bir Twitter çalışanı değil – bu bir şey değil” dedi.

Konular, bir dizi potansiyel rakibin ortaya çıktığını gören ancak mücadelelerine rağmen henüz dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından birinin yerini alamayan Musk’a ait Twitter için şimdiye kadarki en büyük meydan okuma.

Mesaj dizilerinde, insanlar metin ve bağlantı gönderebilir ve başkalarından gelen mesajları yanıtlayabilir veya yeniden yayınlayabilir – Twitter’ınkine benzer bir teklif.

Her ikisi de Meta’ya ait olan Instagram ve Facebook, yeni başlayan internet rakiplerinden ürünleri kopyalama konusunda uzun ve başarılı bir geçmişe sahiptir. Şirketin Makaralar özelliği, TikTok’un viral Haber uygulamasının bir kopyasıydı ve kaybolan Hikayeler gönderileri, Snapchat’in yükselişini takip etti.
 
Üst