Singapur Havayolları Ölümcül Türbülanstan Sonra Güvenlik Önlemleri Aldı

YaratıcıKalem

Active member
Singapur Havayolları daha kapsamlı güvenlik önlemlerini uygulamaya koydu.


Singapur:

Basında çıkan bir habere göre, bazı sık uçan yolcular, Singapur Havayolları'nın (SIA) uçağında yakın zamanda yaşanan şiddetli türbülansın ardından uçuş sırasındaki hizmet protokolünü, halihazırda hizmet teklifleri üzerinde yansımaları olan ve kabin ekibinin stres düzeylerini artıran aceleci bir hareket olarak tanımladı. Perşembe.

Ancak The Straits Times'ın haberine göre, yemek servisinin askıya alınması ve “kabin ekibi üyelerinin emniyet kemeri işareti açıldığında emniyet kemerini takması gerektiği” yönündeki genel gereklilik, yolcular ve mürettebat üzerinde dalga etkisi yarattı.

SIA, Londra'dan Singapur'a giden SQ321 sefer sayılı uçağın 21 Mayıs'ta şiddetli türbülans yaşaması ve bir yolcunun ölmesi ve düzinelerce yaralanmasının ardından kısa bir süre sonra daha kapsamlı güvenlik önlemlerini uygulamaya koydu.

Daha önce emniyet kemeri işareti açıldığında yalnızca sıcak içecek ve çorba servisine izin verilmiyordu ve mürettebatın takdirine bağlı olarak hizmet devam edebiliyordu ancak artık yemek servisinin tamamen durdurulması gerekiyor.

Mürettebat üyeleri ve yolculardan gelen tepkilere atıfta bulunan The Straits Times'a göre, Avrupa'dan (Singapur'a doğru) gelen uçuşlar, Andaman Denizi'nin türbülansla bilinen bir bölümünden geçiyor.

Hint Okyanusu'nun bir parçası olan Andaman Denizi, Tayland'ın batısında yer almaktadır.

Bir uçuş görevlisi, Singapur-Hindistan rotasında yaptığı son üç buçuk saatlik uçuş sırasında bir saatten fazla türbülans yaşandığını söyledi. Kabin ekibi kalan kısa sürede yemek servisini yapmak zorunda kaldı.

Haber bülteninde onun şu sözleri aktarıldı: “Bazı yolcular hizmet politikası değişikliğinin neden önemli olduğunu anlamıyor ve hizmetin türbülanstan etkilendiği uçuşlardan sonra müşteri geri bildirim kanalı aracılığıyla hizmeti ortalamadan kötüye kadar derecelendiriyor.”

“Stresli ve yorgunuz ancak şu anda mevcut koşullar altında işimize devam etmekten başka yapabileceğimiz hiçbir şey yok.” Bir uçuş görevlisi, mürettebat üyelerinin “yemek servisi için ayırdığımız zamanı yönetmek için kalkış sonrası içecekleri kaldırmak gibi şeyler yaparak” ayarlamalar yapmak zorunda kaldıklarını söyledi.

Şunu belirtti: “Yolcuların tepkileri farklılık gösteriyor; bazıları çok anlayışlı, diğerleri ise kısa sürede değişmiş hissediyor.” Uçuş görevlisi, olaydan bu yana katıldığı uçuş öncesi brifingler sırasında, uçuş içi yöneticilerin mürettebat üyelerinin sağlık durumunu aktif olarak kontrol ettiğini belirterek, kabin ekibini desteklemek için bir danışmanlık ekibi kurulduğunu da sözlerine ekledi.

Başka bir mürettebat üyesi şunları söyledi: “Yemek servisi etkilenebileceği için durum daha stresli olsa da mürettebatın aynı hizmet standartlarını güvenli bir şekilde sağlamaya çalışacağını düşünüyorum.” On yıldan fazla süredir uçuş yapan bir SIA mürettebatı üyesi, “Doğa Ana ile savaşamayız” dedi ve güvenliğin mürettebatın en büyük önceliği olmaya devam ettiğini ekledi.

Singapur Teknoloji Enstitüsü'nün hava taşımacılığı yönetimi lisans programında baş profesyonel subay öğretimi yapan John Tan, politika değişikliğinin “havacılık emniyetinde uyarlanabilirliğin önemini vurguladığını” söyledi.

“Yolcuları ve mürettebatı etkili bir şekilde korumak için hızlı müdahaleler gerekiyor. Olaylara yanıt olarak politika değişikliklerini yürürlüğe koymak, sürekli güvenlik iyileştirme kültürünü teşvik eder,” dedi Singapur gazetesinin aktardığına göre Tan.

Ancak Tan, güvenlik ile hizmet kalitesini dengeleme görevinin SIA için zorluk teşkil edebileceğini ekledi.

“Amaç, kabin ekibinin koridorlarda harcadığı zamanı azaltmak. SIA için bu, kabin ekibinin verimliliğini artırmak amacıyla yeniden eğitilmesi veya hizmet kalitesinden ödün vermeden hizmetlerin sunulma şeklinin değiştirilmesi anlamına gelebilir. Kabin düzenini yeniden yapılandırma seçeneği de bir olasılık olmaya devam ediyor” dedi.

Yine de havacılık danışmanlığı Endau Analytics'in kurucusu Shukor Yusof, SIA'nın hizmet kalitesinin yeni protokolden etkilenmeyeceğine inanıyor.

Kendisi, “Karar, dikkatle değerlendirildikten ve her şeyden önce yolcular ve mürettebatın gelecekte kötü yaralanmalarını önleme acil ihtiyacından sonra alındı” dediği kaydedildi.

Singapur gazetesinde ayrıca, özellikle kısa ve orta mesafeli uçuşlarda türbülans nedeniyle yemek servisinin aksaması durumunda yolcuların yiyecek ve içeceklerini yanlarında getirmeleri gerektiğini öne süren bazı netizenler de vardı. PY

(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
 
Üst