YaratıcıKalem
Active member
Hata, dünya genelinde çok sayıda borsayı, süpermarketi ve uçuş operasyonunu etkiledi.
CrowdStrike 'Falcon Sensor' güncellemesinin neden olduğu büyük Microsoft kesintisinin ardından yaptığı ilk açıklamada, güvenlik firmasının CEO'su sorunun izole edildiğini ve bir düzeltmenin dağıtıldığını söyledi. Ayrıca kesintinin müşteriler üzerindeki etkisinden dolayı özür diledi ve bazı sistemlerin kurtarılmasının zaman alabileceğini ekledi.
Hata, dünya çapında birçok borsayı, süpermarketi ve uçuş operasyonunu etkiledi. Kullanıcılar, sistemlerinin beklenmedik şekilde kapanmasına veya yeniden başlatılmasına neden olan Mavi Ekran Ölümü (BSOD) hatasıyla karşılaşıyor.
Bir açıklamada
Kesintinin bir güvenlik olayı veya siber saldırı olmadığını vurgulayarak, “Sorun belirlendi, izole edildi ve bir düzeltme uygulandı. Müşterilerimizi en son güncellemeler için destek portalına yönlendiriyoruz ve web sitemizde eksiksiz ve sürekli güncellemeler sağlamaya devam edeceğiz.” diye yazdı.
Daha sonra NBC News'deki 'Today' programına konuşan Kurtz, şirketinin her müşterinin “tamamen iyileştiğinden” emin olacağını söyledi.
Reuters haber ajansına konuşan yetkili, “Müşterilerimize, seyahat edenlere, şirketimiz de dahil olmak üzere bu durumdan etkilenen herkese verdiğimiz zarardan dolayı derin bir üzüntü duyuyoruz” dedi.
“Birçok müşteri sistemi yeniden başlatıyor ve sistem yakında çalışır hale gelecek… Otomatik olarak kurtarılamayan bazı sistemler için biraz zaman gerekebilir” diye ekledi, ancak şirket “her müşterinin tamamen 'kurtarıldığından' emin olacak.”
Microsoft Ne Dedi
Microsoft, Cuma günü daha erken saatlerde yaptığı açıklamada, “Bu olayı en yüksek öncelik ve aciliyetle ele almaya kararlıyız. Aynı zamanda, bozulmuş durumdaki Microsoft 365 uygulamaları üzerindeki kalıcı etkiyi ele almaya devam ediyoruz.” dedi.
“Azaltma eylemlerini sürdürürken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görmeye devam ediyoruz” ifadelerine yer verildi.
Geçici çözümler
Hindistan Bilgisayar Acil Durum Müdahale Ekibi (CERT-In), yayımladığı duyuruda, geçici çözüm olarak şu yöntemin kullanılabileceğini belirtti:
– Windows'u Güvenli Mod'da veya Windows Kurtarma Ortamı'nda başlatın. C:WindowsSystem32driversCrowdStrike dizinine gidin. “C-00000291*.sys” ile eşleşen dosyayı bulun ve silin.
– Bilgisayarı normal şekilde başlatın.
CrowdStrike 'Falcon Sensor' güncellemesinin neden olduğu büyük Microsoft kesintisinin ardından yaptığı ilk açıklamada, güvenlik firmasının CEO'su sorunun izole edildiğini ve bir düzeltmenin dağıtıldığını söyledi. Ayrıca kesintinin müşteriler üzerindeki etkisinden dolayı özür diledi ve bazı sistemlerin kurtarılmasının zaman alabileceğini ekledi.
Hata, dünya çapında birçok borsayı, süpermarketi ve uçuş operasyonunu etkiledi. Kullanıcılar, sistemlerinin beklenmedik şekilde kapanmasına veya yeniden başlatılmasına neden olan Mavi Ekran Ölümü (BSOD) hatasıyla karşılaşıyor.
Bir açıklamada
Kesintinin bir güvenlik olayı veya siber saldırı olmadığını vurgulayarak, “Sorun belirlendi, izole edildi ve bir düzeltme uygulandı. Müşterilerimizi en son güncellemeler için destek portalına yönlendiriyoruz ve web sitemizde eksiksiz ve sürekli güncellemeler sağlamaya devam edeceğiz.” diye yazdı.
“Ayrıca kuruluşların CrowdStrike temsilcileriyle resmi kanallar aracılığıyla iletişim kurduklarından emin olmalarını öneriyoruz. Ekibimiz CrowdStrike müşterilerinin güvenliğini ve istikrarını sağlamak için tam olarak seferber oldu,” diye ekledi.CrowdStrike, Windows ana bilgisayarları için tek bir içerik güncellemesinde bulunan bir kusurdan etkilenen müşterilerle aktif olarak çalışmaktadır. Mac ve Linux ana bilgisayarları etkilenmemiştir. Bu bir güvenlik olayı veya siber saldırı değildir. Sorun belirlendi, izole edildi ve bir düzeltme dağıtıldı. Biz…
— George Kurtz (@George_Kurtz) 19 Temmuz 2024
Daha sonra NBC News'deki 'Today' programına konuşan Kurtz, şirketinin her müşterinin “tamamen iyileştiğinden” emin olacağını söyledi.
Reuters haber ajansına konuşan yetkili, “Müşterilerimize, seyahat edenlere, şirketimiz de dahil olmak üzere bu durumdan etkilenen herkese verdiğimiz zarardan dolayı derin bir üzüntü duyuyoruz” dedi.
“Birçok müşteri sistemi yeniden başlatıyor ve sistem yakında çalışır hale gelecek… Otomatik olarak kurtarılamayan bazı sistemler için biraz zaman gerekebilir” diye ekledi, ancak şirket “her müşterinin tamamen 'kurtarıldığından' emin olacak.”
Microsoft Ne Dedi
Microsoft, Cuma günü daha erken saatlerde yaptığı açıklamada, “Bu olayı en yüksek öncelik ve aciliyetle ele almaya kararlıyız. Aynı zamanda, bozulmuş durumdaki Microsoft 365 uygulamaları üzerindeki kalıcı etkiyi ele almaya devam ediyoruz.” dedi.
“Azaltma eylemlerini sürdürürken hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görmeye devam ediyoruz” ifadelerine yer verildi.
Geçici çözümler
Hindistan Bilgisayar Acil Durum Müdahale Ekibi (CERT-In), yayımladığı duyuruda, geçici çözüm olarak şu yöntemin kullanılabileceğini belirtti:
– Windows'u Güvenli Mod'da veya Windows Kurtarma Ortamı'nda başlatın. C:WindowsSystem32driversCrowdStrike dizinine gidin. “C-00000291*.sys” ile eşleşen dosyayı bulun ve silin.
– Bilgisayarı normal şekilde başlatın.