Çinli Otomobil Üreticileri Isı ile Yüzleşirken Tesla Hindistan’da Avantajlı

YaratıcıKalem

Active member
Çin’in Hindistan’daki kaybı Elon Musk’ın kazancı olabilir


Yeni Delhi:

Çin’in Hindistan’daki kaybı Elon Musk’ın kazancı olabilir.

Tesla, ülkeye yatırım yapma teklifini Hindistan’dan kırmızı halıyla karşılarken, elektrikli araçlardaki en büyük rakibi Çin’in BYD’si, Yeni Delhi’den gelen artan inceleme nedeniyle soğukkanlılıkla durduruldu.

Sonuç, Tesla’nın Tayland gibi diğer gelişmekte olan pazarlarda karşılaştığı BYD’nin rekabet tehdidi olmadan dünyanın üçüncü en büyük otomobil pazarına giriş şartlarını müzakere etmesi için bir fırsat olabilir.

Dünya Ekonomik Forumu’ndan Jasmeet Khurana, “Hindistan’da kimin kazanacağının geleceği, EV yarışında küresel olarak kimin kazanacağı üzerinde bir etkiye sahip olacak” dedi.

Musk ve Başbakan Narendra Modi arasında Haziran ayında New York’ta yapılan bir toplantıdan bu yana Tesla, potansiyel bir fabrika yatırımı hakkında yetkililerle hızlı takip edilen kapalı kapılar ardında görüşmeler yapıyor ve 24.000 $ ‘lık yeni bir düşük maliyetli EV inşa etmeyi planlıyor.

Kaynaklara göre, bu görüşmeler geçen hafta Tesla’nın Hindistan’ın hızla büyüyen EV pazarına erişim sağlama planlarının en küçük ayrıntılarını tartışmasıyla ve Başbakan Modi’nin gelişmeleri kişisel olarak takip etmesiyle devam etti.

Bununla birlikte, bu toplantılar, yüksek profilli toplantılardan sonra olağan bir olay olan yöneticilerle el sıkışmalarının fotoğraflarını sosyal medyada yayınlamayan yetkililerle sıkı bir şekilde gizli tutuldu.

Bu arada BYD Haberin Detaylarıda kalıyor gibi görünüyor. Reuters’in bildirdiğine göre, Hindistan’daki 1 milyar dolarlık yatırımı için izin aradıktan aylar sonra, BYD artık onay peşinde koşmak istemiyor. BYD, Hindistan’da ithalat vergisini eksik ödediği iddialarına yönelik bir soruşturmayla karşı karşıya.

Diğer endişelerin yanı sıra Hintli yetkililer, Çin yapımı araçların ulusal güvenlik üzerindeki etkileri ve toplayabilecekleri veriler konusunda endişeli. Bir yetkili, Hindistan’ın “Çinli otomobil üreticilerinden rahatsız olduğunu” söyledi.

Çin’den gelen tüm yatırımlar, 2020’de ikisi arasındaki sınır anlaşmazlığından bu yana Hindistan’da sıkı onay gereklilikleriyle karşı karşıya kalırken, Çin’in pil malzemeleri, pil üretimi ve diğer teknolojilerdeki hakimiyeti nedeniyle Hindistan’da gelişmekte olan EV pazarı üzerinde çok büyük bir etki olabilir.

Tesla’nın da Şangay fabrikasında üretim maliyetlerini düşürmesine yardımcı olan Çinli tedarikçileri var ve şimdi onları Yeni Delhi ile görüşmelerde üstünlük sağladığı anlaşılan Hindistan’a getirmek istiyor.

Hindistan, Tesla’ya, tıpkı Apple’ın yaptığı gibi yerel firmalarla ortaklıklar kurmaları halinde Çinli tedarikçilerinin ülkeye girmesine izin vereceğini söyledi. Ancak aynı zamanda Hindistan, yerli bir mühendislik firmasıyla ortaklık olarak önerilmiş olmasına rağmen, BYD’nin 1 milyar dolarlık planı konusunda tereddütlü.

Çin devlet gazetesi Global Times, BYD’nin yatırım planına yönelik bildirilen geri itmenin “bir zincirleme reaksiyona yol açacağını ve Çinli şirketlerin Hindistan’a yatırım yapma konusundaki genel güvenine bir darbe indireceğini” söyledi.

BYD, 1 milyar dolarlık Hindistan planı hakkında yorum yapmazken Musk, Modi ile görüştükten sonra Tesla’nın ülkede önemli yatırımlar yapmayı planladığını söyledi.

HİNDİSTAN’IN BÜYÜYEN EV PAZARI

Tesla, 2022’de 1,31 milyondan 2030’a kadar dünya çapında 20 milyon araba satmak istiyor, ancak Şangay fabrikasını genişletmenin önünde engeller var.

BYD, 2022’de toplam 1,86 milyon adetle dünyanın en büyük EV ve plug-in hibrit satıcısıydı – büyük çoğunluk Çin’de. Tamamen elektrikli araba satışlarında Tesla’yı takip ediyor.

S&P Global Mobility’den Gaurav Vangaal, “Tesla rekabeti esas olarak BYD ile görüyor ve her ikisi de küresel olarak büyük bir hızla genişliyor” dedi.

“Hacim istiyorlarsa, Hindistan’a gelmeleri gerekiyor” dedi ve hükümetin şirketleri yerel olarak elektrikli araçlar üretmeye teşvik etmesiyle Hindistan’ın da bir ihracat üssü olarak hizmet edebileceğini sözlerine ekledi.

S&P Global Mobility tarafından yapılan tahminlere göre, Hindistan’da yıllık hafif elektrikli araç üretiminin 2030 yılına kadar 1,4 milyona çıkması bekleniyor ve bu da 7,25 milyon olan toplam tahmini üretimin %19’una yakın. 2022’de 50.000’den azdı.

Hindistan’ın EV pazarına, en çok satan Nexon EV’si 19.000 $’a kadar yükselen Tata Motors hakimken, Çinli otomobil üreticisi MG Motor’un ZS EV’si 28.000 $’dan başlarken, BYD’nin Atto 3’ü Hindistan’da yaklaşık 41.000 $’dan perakende satış yapıyor.

Toyota Motor, Hyundai Motor ve Kia, Tesla’nın belirlediği giriş noktası olan yaklaşık 24.000 $ fiyatla orta boy benzinli SUV’lar satıyor.

Tesla şu anda Hindistan’da araç satmıyor.

AutoForecast Solutions’tan Sam Fiorani, “Tesla yalnızca adı bile arzu edilen bir ürün haline geldi” dedi. “Buna Hindistan pazarı için hazırlanmış uygun fiyatlı bir ürün ekleyin ve yerel olarak hit olma potansiyeline sahip.”

(Bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak yayından otomatik olarak oluşturulmuştur.)


Günün Öne Çıkan Videosu



“Durumu Kontrol Edemiyorsanız Kenara Çekin”: Deepender Hooda’dan ML Khattar’a
 
Üst