Çin Pakistan Ekonomik Koridoru CPEC Projesinde Hindistan, Toprak Bütünlüğümüze ve Egemenliğimize Aykırı Oluyor

YaratıcıKalem

Active member
Sözde CPEC, Çin'in Kuşak ve Yol Girişiminin 50 milyar dolarlık Pakistan bileşenidir


Delhi:

Hindistan'ın Pakistan işgali altındaki Jammu ve Keşmir (PoJK) konusundaki tutumunu yineleyen Dışişleri Bakanlığı (MEA) resmi sözcüsü Randhir Jaiswal, Jammu ve Keşmir'in tamamının, Ladakh'ın Hindistan'ın ayrılmaz bir parçası olduğunu belirtti. Hindistan'ın, Yeni Delhi'nin toprak bütünlüğüne ve egemenliğine aykırı olması nedeniyle Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru'ndan (CPEC) yana olmadığını belirtti.

Haftalık medya brifinginde Pakistan ile Çin arasında artan işbirliğine ilişkin raporlara ilişkin bir soruya yanıt olarak Bay Jaiswal, “PoK konusunda konumumuzda oldukça tutarlıyız. Size tüm Jammu, Keşmir ve Ladakh'ı anlatmak istiyoruz” dedi. Birlik bölgeleri, Hindistan'ın ayrılmaz bir parçasıydılar, Hindistan'ın ayrılmaz bir parçasıydılar ve Hindistan'ın ayrılmaz bir parçası olarak kalacaklar.”

“Bizim CPEC konusundaki tutumumuz sizler tarafından da gayet iyi bilinmektedir. Biz buna taraftar değiliz. Biz buna karşıyız. Bu bizim toprak bütünlüğümüze ve egemenliğimize aykırıdır.”

Bay Jaiswal'ın açıklaması, Pakistan ve Çin'in ortak projeleri CPEC'i ilerletme konusunda anlaşmaya varmasının ve üçüncü tarafların katılımına yönelik yöntemlerin sonuçlandırılmasını desteklemesinin ardından geldi.

Pakistan merkezli Geo News'in bildirdiğine göre, ortak basın toplantısında, Pakistan Başbakan Yardımcısı Ishaq Dar ve Çin Dışişleri Bakanı Wang Yi, CPEC'in istikrarlı hızından duydukları memnuniyeti dile getirdiler ve “bu işbirliğini daha da geliştirip genişleteceklerine” söz verdiler.

İki lider, beşinci Pakistan-Çin Dışişleri Bakanları Stratejik Diyaloğuna eş başkanlık yaptıktan sonra, CPEC de dahil olmak üzere ikili ilişkilerinin çeşitli yönlerine ilişkin derinlemesine tartışmalarından bahsetti. Ishaq Dar ve Wang Yi, temel çıkarları ilgilendiren konularda birbirlerine destek vermeye devam etme kararlılığını dile getirdi.

Dar, Pakistan ve Çin'in Ana Hat-1 demiryolu hattı projesinin uygulanmasını, Gwadar Limanı'nın geliştirilmesini, Karakurum Otoyolu'nun 2. Aşamasının yeniden düzenlenmesini hızlandıracağını ve enerji, tarım, madencilik, madenler, bilgi teknolojisi ve diğer alanlarda işbirliğini güçlendireceğini söyledi. Geo News raporuna göre sanayi sektörleri.

Geo News raporuna göre, “CPEC'in ikinci aşamasına geçerken, büyüme, geçim, yenilik, yeşil kalkınma ve kapsayıcılık koridorları geliştirmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

Özellikle Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru (CPEC), Çin'in Kuşak ve Yol Girişiminin (BRI) 50 milyar dolarlık Pakistan bileşenidir. Pakistan'da inşaatı devam eden 3.000 kilometrelik Çin altyapı ağı projesi, Pakistan'ın Gwadar ve Karaçi limanlarını kara yoluyla Çin'in Sincan Uygur Özerk Bölgesi'ne bağlamayı amaçlıyor.

Mart ayının başlarında Beluc siyasi aktivisti, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Konseyi'ni Pakistan'ın Belucistan eyaletinde devam eden insan hakları ihlalleri ve özellikle CPEC projesinden bu yana kötüleşen durum hakkında bilgilendirdi.

Belucilerin Sesi Derneği Başkanı Münir Mengal, Konseyin devam eden 52. Oturumu sırasında müdahalede bulunurken, “Pakistan'ın Belucistan kentindeki durum, insan haklarının sistematik olarak ihlal edilmesi ve temel özgürlüklerin hiçe sayılması nedeniyle derhal ilgilenilmesini gerektiriyor” dedi. ve halkının özgürlükleri.”

Konseye, Belucistan'daki insan hakları durumunun milyarlarca dolarlık CPEC projesinin inşasından sonra tırmandığı bilgisini verdi.

“Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru (CPEC), Beluc halkı için büyük bir endişe kaynağı oldu. Milyarlarca dolarlık bu proje, Beluc halkını topraklarından yok etme, kaynaklarını yağmalama ve seslerini bastırma girişimi olarak görülüyor. Beluc halkı sistematik olarak ihmal edildiği, bastırıldığı ve baskı altına alındığı için kitlesel yer değiştirmeler, zorla kaybetmeler ve askeri operasyonlarla karşı karşıyadır” dedi Munir Mengal.
 
Üst