YaratıcıKalem
Active member
Air Canada uçağı, motoru alev aldıktan sonra Toronto havaalanına döndü.
Delhi:
389 yolcu ve 13 mürettebatıyla Paris'e gitmekte olan Air Canada uçağı, Cuma günü Toronto Pearson Uluslararası Havalimanı'ndan kalktıktan birkaç dakika sonra alev aldı.
Uçak mürettebatı, anında uluslararası standart tehlike sinyali olan “PAN-PAN” veya “Olası Yardım Gerekiyor” ilan ederek, uçağın herhangi bir yaralanma veya kayıp olmadan havalimanına dönmesiyle olası bir felaketi önledi.
Olay, son birkaç ayda Boeing uçaklarında bildirilen uzun aksilikler listesine eklendi.
Astronot Chris Hadfield, motoru yanan bir uçakla uçan uçağın Habersunu paylaşarak şöyle yazdı: “Pilotların ve hava trafik kontrolörlerinin, kalkışta ters ateş eden motorla mücadelede yaptıkları mükemmel çalışma. Yakıtla dolu ağır uçak, alçak bulut fırtınaları, tekrarlanan kompresör Sakin, yetkin, profesyonel; aferin!”
Ayrıca pilotun ATC ile iletişiminin bir kaydıyla birlikte YouTube'da 'ATC'yi görebilirsiniz' tarafından yayınlanan bir yeniden yapılandırma Habersunu da paylaştı. Videoya göre Air Canada pilotları duman ve yangın konusunda uyarıldığında uçak yerden 300 metre yüksekteydi. Videodaki uçuş yolu, uçağın 3.000 feet'te sabit bir şekilde uçmadan önce yükselişine devam ettiğini gösteriyordu. Pilotlar daha sonra ustaca gemiyi döndürdüler ve 2.800 feet yüksekliğe dağılmış şimşek ve sağanak yağmur altında Toronto'ya geri döndüler.
ATC, yardım için bekleyen yangın araçlarıyla birlikte, tehlike altındaki uçağın inmesi için Pist 23'ü temizledi.
Videoya göre uçak inişten dört dakika sonra taksiye devam etti.
Air Canada, X hakkında bir açıklama yaparak, yangına kompresörün durmasının neden olduğunu söyledi. “Uçak normal bir şekilde indi ve kendi başına kapıya taksiyle götürülmeden önce önlem olarak ilk müdahale araçları tarafından karşılandı.”
Delhi:
389 yolcu ve 13 mürettebatıyla Paris'e gitmekte olan Air Canada uçağı, Cuma günü Toronto Pearson Uluslararası Havalimanı'ndan kalktıktan birkaç dakika sonra alev aldı.
Uçak mürettebatı, anında uluslararası standart tehlike sinyali olan “PAN-PAN” veya “Olası Yardım Gerekiyor” ilan ederek, uçağın herhangi bir yaralanma veya kayıp olmadan havalimanına dönmesiyle olası bir felaketi önledi.
Cuma günü, Boeing 777 geniş gövdeli uçak sabah 12:17'de (Toronto saati) kalkışa başladı. Kalkıştan kısa bir süre sonra, sabah 12:39'da (Toronto saati), uçak hala pist üzerinde yükselirken, hava trafik kontrolörü (ATC) uçağın sağ motorundan gelen ilk kıvılcım patlamasını fark etti ve mürettebatı derhal uyardı. Motorun geri tepmesi, yerde bulunan vatandaşlar tarafından kameraya yansıdı.Pilotların ve hava trafik kontrolörlerinin, kalkışta ters tepen bir motorla mücadelede mükemmel çalışmaları. Yakıtla dolu ağır uçak, alçak bulut fırtınaları, tekrarlanan kompresör durmaları. Sakin, yetkin, profesyonel – aferin!
Ayrıntılar: https://t.co/VaJeEdpzcn@AirCanadapic.twitter.com/7aOHyFsR29
— Chris Hadfield (@Cmdr_Hadfield) 7 Haziran 2024
Olay, son birkaç ayda Boeing uçaklarında bildirilen uzun aksilikler listesine eklendi.
Astronot Chris Hadfield, motoru yanan bir uçakla uçan uçağın Habersunu paylaşarak şöyle yazdı: “Pilotların ve hava trafik kontrolörlerinin, kalkışta ters ateş eden motorla mücadelede yaptıkları mükemmel çalışma. Yakıtla dolu ağır uçak, alçak bulut fırtınaları, tekrarlanan kompresör Sakin, yetkin, profesyonel; aferin!”
Ayrıca pilotun ATC ile iletişiminin bir kaydıyla birlikte YouTube'da 'ATC'yi görebilirsiniz' tarafından yayınlanan bir yeniden yapılandırma Habersunu da paylaştı. Videoya göre Air Canada pilotları duman ve yangın konusunda uyarıldığında uçak yerden 300 metre yüksekteydi. Videodaki uçuş yolu, uçağın 3.000 feet'te sabit bir şekilde uçmadan önce yükselişine devam ettiğini gösteriyordu. Pilotlar daha sonra ustaca gemiyi döndürdüler ve 2.800 feet yüksekliğe dağılmış şimşek ve sağanak yağmur altında Toronto'ya geri döndüler.
ATC, yardım için bekleyen yangın araçlarıyla birlikte, tehlike altındaki uçağın inmesi için Pist 23'ü temizledi.
Videoya göre uçak inişten dört dakika sonra taksiye devam etti.
Air Canada, X hakkında bir açıklama yaparak, yangına kompresörün durmasının neden olduğunu söyledi. “Uçak normal bir şekilde indi ve kendi başına kapıya taksiyle götürülmeden önce önlem olarak ilk müdahale araçları tarafından karşılandı.”
Havayolu, “Yolcular aynı akşamın ilerleyen saatlerinde başka bir uçağa yerleştirildi” dedi.5 Haziran'dan itibaren AC872 sefer sayılı uçuşla ilgili güncelleme: pic.twitter.com/lkruMaM7KH
— AirCanada (@AirCanada) 7 Haziran 2024