YaratıcıKalem
Active member
Vistara Airlines uçuşları Delhi havaalanında kıl payı atlatıldı.
Delhi havaalanındaki trajedi, bu öğleden sonra Ahmedabad’dan bir Vistara uçuşu ve aynı havayoluna ait başka bir uçakla (ikisi toplamda yaklaşık 300 kişi taşıyordu) eski uçaktaki alarm pilotu sayesinde kıl payı önlendi.
Ahmedabad-Delhi uçağı yeni inmişti ve Hava Trafik Kontrolü tarafından park yerine ulaşmak için aktif bir pisti geçmesi talimatı verilmişti. Bu arada, Vistara Havayolları’nın Delhi-Bagdogra uçağına da aynı pistte kalkış izni verildi ve Ahmedabad-Delhi uçuşundaki 45 yaşındaki Kaptan Sonu Gill sayesinde çarpışma önlendi.
Kaynaklar, uçaklar arasında 1,8 km veya 1.800 metre mesafe bulunduğunu belirterek, pilot ATC’yi diğer uçağın varlığı konusunda uyarmasaydı sonucun felaket olabileceğini vurguladı.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne (SHGM) göre, Vistara VTI926 sefer sayılı uçuşu 29L Pistine indi ve ATC tarafından park yerine giderken 29R Pistini geçmesi söylendi.
Ancak ATC yetkilisi, VTI926’ya verilen talimatları ‘bir an için unuttu’ ve VTI725 uçağına 29R Pistinden kalkmasını söyledi. Regülatörün açıklamasında ATC’nin ‘VTI926’dan gelen girdiye dayanarak hatanın farkına varılması üzerine kule kontrol biriminin VTI725’e kalkışı iptal etmesi talimatını verdiği’ belirtildi.
Havacılık düzenleyicisi, ‘pistten geçen uçaktaki (VTI926) bir uyarı pilotunun Hava Trafik Kontrolünü uyardığını ve kalkış yolundaki (VTI725) uçağa kalkışı iptal etmesi emrinin verildiğini’ söyledi.
PTI haber ajansına göre SHGM, pist ihlali olayından sorumlu olan ATC yetkilisini etkisiz hale getirdi.
Delhi-Bagdogra uçuşu, kalkışını iptal etmesi talimatının hemen ardından aktif pistten çekilerek park yerine geri döndü. Yetkililer PTI’ye, ikinci kalkış denemesi için yeterli yakıta sahip olduğundan emin olmak ve pilotun Bagdogra’da veya rotasında kötü hava koşullarıyla karşılaşması durumunda Delhi’ye geri dönmek için uçağa yakıt ikmali yapıldığını söyledi.
Kaynaklar, Bagdogra’ya gidecek uçağın pilotunun ATC’nin talimatı üzerine uçağın kalkmayacağını duyurması üzerine yolcuların biraz endişeye kapıldığını söyledi.
Delhi havaalanındaki protokol, bir uçağın kalkış veya iniş sürecindeyken hiçbir uçak veya araç hareketine izin verilmemesidir. Kıdemli pilot ve Safety Matters Foundation’ın kurucusu Kaptan Amit Singh, PTI uçuş operasyonlarına ‘olası bir trafik çarpışmasını önlemek için yakın aralıklı pistlerden gelişmiş izleme ve SOP’lara daha sıkı uyum sağlanması gerektiğini’ söyledi.
Delhi-Bagdogra uçuşu yeni açılan pistten havalanırken, ikinci Vistara uçuşu ise paralel bir piste iniş yaptıktan sonra aynı pistin sonuna doğru hareket ediyordu.
Ajanslardan gelen girdilerle
Delhi havaalanındaki trajedi, bu öğleden sonra Ahmedabad’dan bir Vistara uçuşu ve aynı havayoluna ait başka bir uçakla (ikisi toplamda yaklaşık 300 kişi taşıyordu) eski uçaktaki alarm pilotu sayesinde kıl payı önlendi.
Ahmedabad-Delhi uçağı yeni inmişti ve Hava Trafik Kontrolü tarafından park yerine ulaşmak için aktif bir pisti geçmesi talimatı verilmişti. Bu arada, Vistara Havayolları’nın Delhi-Bagdogra uçağına da aynı pistte kalkış izni verildi ve Ahmedabad-Delhi uçuşundaki 45 yaşındaki Kaptan Sonu Gill sayesinde çarpışma önlendi.
Kaynaklar, uçaklar arasında 1,8 km veya 1.800 metre mesafe bulunduğunu belirterek, pilot ATC’yi diğer uçağın varlığı konusunda uyarmasaydı sonucun felaket olabileceğini vurguladı.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne (SHGM) göre, Vistara VTI926 sefer sayılı uçuşu 29L Pistine indi ve ATC tarafından park yerine giderken 29R Pistini geçmesi söylendi.
Ancak ATC yetkilisi, VTI926’ya verilen talimatları ‘bir an için unuttu’ ve VTI725 uçağına 29R Pistinden kalkmasını söyledi. Regülatörün açıklamasında ATC’nin ‘VTI926’dan gelen girdiye dayanarak hatanın farkına varılması üzerine kule kontrol biriminin VTI725’e kalkışı iptal etmesi talimatını verdiği’ belirtildi.
Havacılık düzenleyicisi, ‘pistten geçen uçaktaki (VTI926) bir uyarı pilotunun Hava Trafik Kontrolünü uyardığını ve kalkış yolundaki (VTI725) uçağa kalkışı iptal etmesi emrinin verildiğini’ söyledi.
PTI haber ajansına göre SHGM, pist ihlali olayından sorumlu olan ATC yetkilisini etkisiz hale getirdi.
Delhi-Bagdogra uçuşu, kalkışını iptal etmesi talimatının hemen ardından aktif pistten çekilerek park yerine geri döndü. Yetkililer PTI’ye, ikinci kalkış denemesi için yeterli yakıta sahip olduğundan emin olmak ve pilotun Bagdogra’da veya rotasında kötü hava koşullarıyla karşılaşması durumunda Delhi’ye geri dönmek için uçağa yakıt ikmali yapıldığını söyledi.
Kaynaklar, Bagdogra’ya gidecek uçağın pilotunun ATC’nin talimatı üzerine uçağın kalkmayacağını duyurması üzerine yolcuların biraz endişeye kapıldığını söyledi.
Delhi havaalanındaki protokol, bir uçağın kalkış veya iniş sürecindeyken hiçbir uçak veya araç hareketine izin verilmemesidir. Kıdemli pilot ve Safety Matters Foundation’ın kurucusu Kaptan Amit Singh, PTI uçuş operasyonlarına ‘olası bir trafik çarpışmasını önlemek için yakın aralıklı pistlerden gelişmiş izleme ve SOP’lara daha sıkı uyum sağlanması gerektiğini’ söyledi.
Delhi-Bagdogra uçuşu yeni açılan pistten havalanırken, ikinci Vistara uçuşu ise paralel bir piste iniş yaptıktan sonra aynı pistin sonuna doğru hareket ediyordu.
Ajanslardan gelen girdilerle